fbpx

Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn mails die jou als ondernemer weerbaar, sterk, veerkrachtig en onweerstaanbaar maken.

Je komt hiermee op mijn e-maillijst en je ontvangt (soms dagelijks) mijn e-mails. Zodra het je allemaal te veel wordt, kun je je met één klik uitschrijven.

Wat een top tekst Anne!

En zo mee eens.

Ik werd getriggerd door jouw titel want in alle gesprekken die ik heb met ondernemers hoor ik dit ook. Keep up the good work!

Marja

Lieve Anne, eigenlijk is wat jij doet ook een vorm van kunst.

Met je tomeloze energie en je stroom persoonlijk gerichte nieuwsbrieven met steeds weer relevante onderwerpen maak je mensen enthousiast om wat te leren waar ze beter van worden

Kenneth

Oh Anne, ik word zo blij van jou manier van communiceren! Het spreekt me helemaal aan.

Jenny

Hi Anne, wat een mooi moment om deze mail van jou te krijgen.
Deze opsteker had ik nodig, dank je!

Tessa

Hoi Anne, dank je wel voor je mail. Het was erg leuk om het in mijn inbox te zien verschijnen. Het helpt om vandaag de dag door te komen. Thanks

Brigitte

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Goedemorgen Anne,  weer zo'n inspirerende tekst van jou 😊.

De meeste mails die iemand mij dagelijks stuurt meld ik af of klik ik direct weg.

Maar die van jou niet.

Ik wordt altijd blij van het positivisme dat van jouw mail uit gaat.

Ron

Een wereld van verschil voor een zeester


Misschien heb je dit verhaaltje al wel eens gehoord, maar het kan geen kwaad het nog een keer te lezen. Het doet mij in ieder geval steeds weer goed om het te horen of lezen.

Ik zal je eerst het verhaal vertellen en dan kunnen  we er over praten.

Er was eens een oude man, die de gewoonte had om iedere ochtend een wandeling over het strand te maken, voordat hij ging werken. Zodat hij zijn gedachten kon laten gaan over de dingen die die dag gedaan moesten worden.

Op een ochtend heel vroeg, liep hij over het strand na een zware storm, die die nacht gewoed had en het hele strand was bezaaid met zeesterren.

In de verte zag hij een kleine jongen zijn richting op komen lopen. Af en toe stopte de jongen, bukte, raapte iets op en gooide dat in zee.

De jongen kwam dichterbij en de man riep: ”Goedemorgen! Mag ik vragen, wat ben je aan het doen?”

De jongen keek op naar de oude man en antwoordde: “Ik gooi de zeesterren terug in zee. De vloed heeft ze op het strand gespoeld en ze kunnen niet zelf terug in de zee komen”.

De oude man antwoordde: “Maar er liggen hier duizenden zeesterren! Ik ben bang dat dat niet echt verschil zal maken”.

De jongen bukte, raapte nog een zeester op en gooide hem zo ver als hij kon de zee in. Toen keek hij naar de man en zei met een glimlach: “Voor deze maakte het verschil”.

We hebben allemaal de kans een positieve verandering te creëren in deze wereld, maar als je bent zoals ik, denk je misschien wel eens : “Ik heb het zo druk, en hoeveel verschil kan ik maken?”.

Ik denk zeker dat het waar is als het aankomt op de grote wereldproblemen zoals een vaccin tegen Corona, hongersnood, oorlog of een medicijn tegen kanker.

Maar er komen elke dag dingen voorbij waarin we wel verschil kunnen maken. Denk dan aan bovenstaand verhaal. Misschien kun je de wereld niet veranderen, maar misschien wel een klein deel.

Ik denk dat de belangrijkste reden dat we dingen voor ons uit schuiven en uitstellen is, dat de uitdaging zo overweldigend is dat we blokkeren.

Het helpt dan om de uitdaging op te delen in kleine stukjes en ze dan een voor een aan te pakken. Zoals zeesterren. En voor die ene zeester betekent het een wereld van verschil.

Hoe kom ik hier nou weer op?

Oh ja, mijn zeester, de actie voor Het Vergeten Kind die we deze maand gestart zijn.

Lees even mijn blog van gisteren hier over en doe mee.

In februari doneren we namelijk € 10,00 van elke bestelling aan Het Vergeten Kind.

Als je een cursus bestelt, is dat misschien 1 zeester terug in zee, maar een wereld van verschil voor een vergeten kind.

Zelfs als je geen cursus wilt nu, doneer dan, al is het maar een paar euro. Samen maken wij een groot verschil.

Ons doel is € 10.000,00 deze maand en als we het tempo volhouden tot nu toe, gaan we daar ruim over heen.

Update: vandaag 5 februari is de stand € 1565,00

Dank je wel.

liefs,

Anne




Het kindje werd vergeten


Ergens eind jaren 80 stond er rond een uur of 8 ’s ochtends vaak een klein blond kindje van een jaar of 4 aan onze achterdeur.

Ze heette Jenny en woonde een paar deuren verder. Ze stond dan een beetje stuurloos buiten aan de deur en keek naar binnen, waar ik en de kinderen zaten te ontbijten.

Als ik dan de deur opendeed vroeg ze steevast ‘Mag ik ook een boterham?’

Jenny schoof dan aan, aan onze ontbijttafel en at de ene boterham na de andere. Ik vermoed dat ze de vorige avond ook niet had gegeten.

Ik wist van haar moeder, die drankproblemen had en een vader die niet aanwezig was.

Ik wist van hun gezin met zeker 7 kinderen (ik heb ze nooit goed kunnen tellen), waar zij de jongste was, een nakomertje.

Als ik vroeg waar mama was, zei ze dan ‘Die slaapt nog’.

Ik weet niet of Jenny naar school ging. Ik wist niks van haar, behalve dat ze onverzorgd was, eenzaam en verlegen.

Soms stopte ik haar na het ontbijt in bad en zocht naar kleertjes in de ‘weggeefdoos’, die haar pasten.

Hartverscheurend. Een jaar of 3 later zijn we verhuisd en heb ik haar nooit meer gezien.

Ik hoop zo dat Jenny goed terecht is gekomen, ondanks haar vergeten jeugd.

Kun je je voorstellen wat een Jenny in deze tijd zou moeten doormaken?

Ik moest aan Jenny denken toen ik hoorde van ‘De Week van Het Vergeten Kind’.

De voorbeelden die je ziet in hun spotjes en op hun website zijn echt. Het zijn allemaal Jennys. Vergeten, verwaarloosd, zonder aandacht en liefde.

80.000 kinderen in Nederland zijn vergeten, verwaarloosd of zelfs mishandeld.

Het Vergeten Kind strijdt voor een stabiele, liefdevolle omgeving voor deze kinderen. Ze bieden écht aandacht, zodat de Jenny’s van deze wereld zich gezien voelen, geliefd.

De organisatie Het Vergeten Kind heeft en geeft aandacht voor kinderen in een sociaal isolement, die verwaarloosd worden, op straat rondzwerven omdat er thuis ruzie is of mishandeling. De stichting streeft naar een liefdevol thuis voor ieder kind.

Die geen vriendjes thuis durven en mogen uitnodigen, die verwaarloosd en misschien wel mishandeld worden.

Vandaag is dus de laatste dag van de Week van Het Vergeten Kind. Maar ik vind een week niet genoeg.

Ik heb besloten om er persoonlijk een maand van Het Vergeten Kind van te maken.

Om deze maand € 10,00 van elke bestelling van een cursus te doneren aan Het Vergeten Kind.

Als het een beetje meezit, komt dat neer op € 10.000,00 deze maand. Tenminste, dat is wel mijn streven.

Dat wil zeggen dat jij mee kunt werken aan dit prachtige, mooie doel; Alle Jenny’s van Nederland een betere toekomst te bieden.

Ik was misschien wel de enige die destijds aandacht had voor Jenny en het laat me niet los.

Help mij om dit kleine beetje van deze moeilijke wereld te veranderen.

Ik heb € 10,00 van elke bestelling tot nu toe in februari al gedoneerd en dat ga ik deze maand elke dag doen.

Ik ga je daar ook van op de hoogte houden. Ik hoop dat je dat niet erg vindt.

Dus je zult elke dag zien wat er die dag van deze maand bijgekomen is. Ik hoop heel veel. Niet voor mij, niet voor jou, maar voor alle vergeten kinderen van Nederland.

Dank je wel alvast.

Als je – nu – geen cursus wilt kopen, geef er dan een cadeau aan je collega, partner, moeder, dochter, vriendin…..

En als je geen cursus wilt gaan doen, doe dan simpelweg een donatie, al is het maar 3 euro.

Je mag ook los van een cursus doneren op deze pagina.

Elk steentje wat je in deze vijver gooit zal effect hebben. Dat weet ik zeker.

Je kunt elke cursus bestellen op: https://www.fanfactor.nl/cursussen/

Of een donatie doen op: https://actie.hetvergetenkind.nl/actie/fanfactor-anne-raaymakers

En daar kun je ook de voortgang van deze maand bijhouden.

Wij van Fanfactor; Anne, Sarina, Suzanne, Marte en Natasja gaan voor € 10.000,00.

Liefs,

Anne

PS: ik weet dat er honderdduizend andere goede doelen zijn en zoals je misschien weet, geven wij regelmatig aan allerlei nationale en internationale doelen.

Alsjeblieft, het heeft geen zin me te wijzen op doelen waar ik beter mijn geld aan zou kunnen besteden. Deze maand heeft Het Vergeten Kind mijn aandacht. Al was het alleen maar omdat ik zelf, samen met mijn 5 zussen en broers, emotioneel verwaarloosd ben in mijn jeugd.




schoenen op het aanrecht

Waarom staan je schoenen op het aanrecht?


“Waarom staan je schoenen op het aanrecht? Stop met het pesten van je broer en voor de miljoenste keer: chocolade is geen ontbijt!”

Dit is hoe jaren geleden mijn ochtenden klonken, meestal.
Waarschijnlijk zeggen mijn kinderen dit soort dingen nu iedere ochtend tegen hun kinderen.

Gelukkig had je in mijn tijd niet van die perfect gepolijste Instagram Mama’s met een opgeruimd huis en kinderen die allemaal gekleed zijn in tinten wit en brique.

Maar er waren wel mama’s die opgetut en wel aan school verschenen en dan afkeurend (dacht ik) keken naar mijn joggingpak en slippers.

Ik heb er nu vrede mee dat, hoe vroeg ik ook opsta, er geen dansend Andrelon haar aan mijn bureau zit.

Afgezien van het ouderschap, wat heeft mijn ochtendroutine te maken met jouw bedrijf?

Het antwoord ligt in HERHALING…

Omdat onze potentiële klanten en klanten veel lijken op onze kinderen.

Druk, bezig en veel meer geïnteresseerd in zichzelf dan in wat jij te zeggen hebt.

En als je probeert die bubbel van het leven door te prikken, moet je duidelijk, beknopt en consistent zijn, als je een beetje hoop wilt hebben om gehoord te worden.

Als het om marketing gaat, denken de meesten van ons dat je het wiel opnieuw moet uitvinden, met nieuwe inhoud, nieuwe ideeën en glimmende dingen op de proppen moeten komen. Maar in feite is het juist het tegenovergestelde.

Denk aan je favoriete persoonlijke merk of bedrijf.

Ik wed dat je me in één zin kunt vertellen wat ze doen, waar ze over gaan.

Heb ik gelijk?

Waarom?

Omdat ze hun positionering in cement hebben gemetseld en jouw overvolle brein zijn binnengedrongen.

Met herhaling, herhaling, herhaling.

Je zou kunnen denken dat steeds hetzelfde verkondigen saai zou kunnen worden, maar er zijn honderden verschillende manieren om hetzelfde te vertellen.

Je zou een verhaal kunnen vertellen over een dag in je leven – zoals deze.

Je zou een klantenverhaal kunnen vertellen.

Je zou een stukje van je proces kunnen leren.

Een kijkje achter de schermen geven.

Een onmisbare tip delen.

Elk stukje van jouw content moet teruggaan naar jouw centrale boodschap en de reden van het bestaan van jouw bedrijf.

Scroll eens door de feed van jouw Instagram, Facebook, LinkedIn, blog en vraag jezelf af:

“Als ik een vreemde was, zou ik dan weten waar dit merk over gaat?”

Als het antwoord een “JA” is… Goed gedaan, blijf je ding doen.

Als het een “Misschien” of een grote vette “Nee” is, dan is het tijd om te stoppen met het geneuzel en te beginnen met het focussen op je boodschap.

Wees niet bang om jezelf te herhalen.

Net als kinderen heeft je publiek minstens 12 tot 20 herhalingen nodig om het te laten bezinken.

Dus ga naar buiten en zeg het luid, trots en vaak!

En heb je hulp nodig met je marketing. Wil je nieuwe geteste tools en handvatten van mij?

Doe dan mee met Fanfactory. Lees hier of deze club iets voor je is:

https://www.fanfactor.nl/cursussen/fanfactory/

Bespaar jezelf uren werk en stress en doe mee met de leukste ondernemersclub van Nederland en België.

liefs,

Anne




Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn dagelijkse coachingmail om jou als ondernemer onweerstaanbaar te maken.

Ik stuur je (bijna) dagelijks een ontboezeming, ervaring, idee, inspiratie of gewoon een leuke story.

error: Content is protected !!