fbpx

Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn mails die jou als ondernemer weerbaar, sterk, veerkrachtig en onweerstaanbaar maken.

Je komt hiermee op mijn e-maillijst en je ontvangt (soms dagelijks) mijn e-mails. Zodra het je allemaal te veel wordt, kun je je met één klik uitschrijven.

Wat een top tekst Anne!

En zo mee eens.

Ik werd getriggerd door jouw titel want in alle gesprekken die ik heb met ondernemers hoor ik dit ook. Keep up the good work!

Marja

Lieve Anne, eigenlijk is wat jij doet ook een vorm van kunst.

Met je tomeloze energie en je stroom persoonlijk gerichte nieuwsbrieven met steeds weer relevante onderwerpen maak je mensen enthousiast om wat te leren waar ze beter van worden

Kenneth

Oh Anne, ik word zo blij van jou manier van communiceren! Het spreekt me helemaal aan.

Jenny

Hi Anne, wat een mooi moment om deze mail van jou te krijgen.
Deze opsteker had ik nodig, dank je!

Tessa

Hoi Anne, dank je wel voor je mail. Het was erg leuk om het in mijn inbox te zien verschijnen. Het helpt om vandaag de dag door te komen. Thanks

Brigitte

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Goedemorgen Anne,  weer zo'n inspirerende tekst van jou 😊.

De meeste mails die iemand mij dagelijks stuurt meld ik af of klik ik direct weg.

Maar die van jou niet.

Ik wordt altijd blij van het positivisme dat van jouw mail uit gaat.

Ron

Heb jij geldangst?


Geld en ik heb regelmatig een appeltje met elkaar te schillen.

Ik balanceer tussen ‘er is genoeg, waar maak ik me druk om’ tot ‘als ik straks maar genoeg pensioen heb om comfortabel te leven’.

Ik weet niet of deze houding van heen en weer waggelen tussen die twee uitersten apart is. Herken jij dit? Laat het me weten, ben benieuwd.

Wist je dat er zoiets is als geldangst?

Dat is niet dat je bang bent voor geld, maar als je geldangst hebt, ben je bang om niet genoeg geld te hebben.

Veel ondernemers hebben dit.

Wat ik zeker weet is dat er een overvloed aan geld is. Er is echt heel veel geld.

Je moet het alleen zien te bemachtigen.

Als ondernemer krijg je meer geld als anderen het aan je geven.

Een ondernemer met geldangst is bang dat mensen geen geld aan hem willen geven. Niet genoeg in ieder geval.

Misschien heb je mensen wel eens ooit horen zeggen: “Geld is energie”.

Dat is natuurlijk niet waar.

Geld is een substantie van metaal of papier. Misschien zeg je nu: “en van plastic”.

Dat is ook niet waar, want een bankpas of een creditcard is geen geld. Als jij geen geld op de bank hebt staan, kun je nog zoveel pasjes hebben, maar ze vertegenwoordigen geen geld.

Je zou geld wel als energie kunnen zien, omdat het door de wereld heen stroomt zonder daadwerkelijk gezien te worden als metaal of papier.

Maar als ondernemer wil je het liefst toch echt geld in je kassa of op de bank.

Een ondernemer wil geen energie. Daar hebben we meestal al genoeg van, toch?

Maar goed, nu denk je misschien, allemaal leuk Anne, ik moet er dus voor zorgen dat mensen geld aan me geven, maar hoe doe ik dat?

Gewoon vragen.

Je vraagt aan mensen: ‘Wil je mij geld geven?”.

Meestal willen mensen je alleen geld geven in ruil voor iets anders.

Ook als je ‘non-profit’ bent, of een goed doel.

Dus simpel gezegd moet datgene wat jij geeft in ruil voor geld, iets zijn wat die ander wil hebben.

Nodig heeft, of denkt nodig te hebben.

Het probleem is dat veel potentiële klanten helemaal niet weten dat ze jou, je product of dienst nodig hebben.

Dat wil zeggen dat zij jou niet gaan zoeken of vinden.

Dat betekent dat jij die mensen moet vinden die jouw ding (product of dienst) nodig hebben, en hen er van bewust moet maken dat ze het probleem, verlangen of de behoefte hebben dat jouw product of dienst oplost.

Zodat ze geld aan jou gaan geven.

Dat heet marketing.

Interessant hè? Maar wel omslachtig, zul je denken.

Toch is het helemaal niet omslachtig.

Dit is een dimensie aan marketing, die jij al machtig bent.

Het is een techniek, strategie, toepassing, die er voor zorgt dat mensen die niet weten dat ze jouw ding nodig hebben, er van bewust maakt dat ze het wel nodig hebben.

Dus iemand heeft een probleem, droom, verlangen of behoefte.

Hij weet nog niet dat ie geholpen is met jouw product of dienst.

Dat moet jij hem dus leren.

Of iemand heeft een verlangen en weet niet dat jouw product bestaat.

Dat moet jij hem dus leren.

Of iemand weet niet dat ie probleem XYZ heeft dat opgelost kan worden met jouw product.

Dat moet jij hem dus leren.

Dit klinkt heel ingewikkeld, maar dat is het niet.

En dit alles is ook geen manipulatie, dit is helpen.

Hoe jij meer mensen kunt helpen, die jou nodig hebben, hoe meer mensen je kunt bewegen jouw klant te worden.

Dit heet Educatiemarketing.

Ik pas het al bijna 10 jaar toe met geweldig resultaat.

Ik kan het je leren.

Ik kan je leren Educatie Marketing toe te passen.

Een vorm van helpende, sociale marketing die door mij dagelijks met succes wordt toegepast.

Wil jij die methode ook leren? Doe dan donderdag mee met de Gratis Online Workshop ‘Magnetische Marketing’.

Deze workshop is speciaal bedoeld voor jou als je online workshops of webinars geeft, of een (online) cursus, event of programma hebt.

Maar de methode werkt ook heel goed als je een (web)winkel hebt, of een praktijk, winkel of ander bedrijf hebt.

Doe je mee? Meld je snel aan:

https://www.fanfactor.nl/online-workshop-veel-deelnemers

liefs,

Anne

PS: Deze workshop is ook geschikt als je geen geldangst hebt, maar gewoon heel veel mensen wilt helpen.

PS2 Vanochtend doneerde ik weer € 10,00 van elke bestelling aan het Vergeten Kind. De stand is vandaag € 2756,00!
Je kunt ook natuurlijk nog steeds doneren. We gaan gewoon door, stapje voor stapje naar € 10.000,00 deze maand:

https://actie.hetvergetenkind.nl/actie/fanfactor-anne-raaymakers

PS3: Of lees mijn blogs over Het Vergeten Kind op:
https://www.fanfactor.nl/blog/

 




Neem (g)een risico


Een van de goede eigenschappen van een leider is risico durven nemen.

Omdat zij een leider is, neemt ze zowel risico voor zichzelf als voor de mensen die ze leidt.

Niet voor niks betekent opleiden ‘omhoog begeleiden’.

Dit is een van de redenen waarom ik altijd zal blijven investeren in ‘Leren’.

Ik heb er zelfs een potje voor. In mijn financiële (Profit First) administratie heb ik een potje ‘Opleiding’.

Het leukste is altijd om geld over te hevelen naar mijn winstpotje en daarna naar mijn opleidingpotje.

Want het opleidingpotje is ook winst. Altijd!

Ik heb er bewijs van.

Ik heb al sinds het begin van mijn carrière als ondernemer (1992) geïnvesteerd in leren en het heeft me het veelvoudige opgebracht.

Er zijn nog een paar redenen om te blijven leren:

1. Het maakt je interessanter
Wie is er interessanter – de vrouw die alles leert wat ze in het leven gaat leren en op 40-jarige leeftijd haar geest afsluit, of de oude vrouw die elk jaar een nieuw ding blijft leren?

Steve Martin bracht het eerste deel van zijn leven door met het verfijnen van zijn vak als komiek. Toen hij dat vak onder de knie had, bleef hij nieuwe dingen leren en begon hij zichzelf de banjo te leren. Nu is hij een muzikant van wereldklasse die reist en toert met een bluegrass band.

Steve ging bewust op zoek te gaan naar nieuwe en uitdagende dingen die hem nieuwe levenslessen zouden leren.

2. Het is een gemakkelijke manier om te experimenteren
Leren is een supergoedkope manier om te experimenteren met nieuwe dingen. Je kunt nieuwe activiteiten snel uitproberen.

Er zijn een miljoen nieuwe dingen om te proberen, YouTubevideo’s te bekijken en boeken om te lezen. Bekijk het, vind één of twee dingen per maand om te proberen en kijk wat je ervan vindt.

Je hoeft geen 4 jaar en € 100.000 uit te geven om uit te vinden of je iets nieuws wilt doen. Je hoeft het alleen maar te proberen.

3. Het herinnert je eraan dat leren  een levenslange inspanning is
Het proces van leren – het onhandig uitproberen van iets nieuws, het maken van fouten en het langzaam verbeteren van de situatie – is een kunst waar we als kind jaren aan spenderen, maar waar we later vaak mee stoppen, als we ons richten op professionaliteit en “eruit zien alsof we weten wat we doen”.

Door te investeren in studie heb je een constante herinnering dat er dingen zijn waar je niet goed in bent en die je kunt verbeteren. Het is een constante oefening in nederigheid en een grote herinnering dat leren een levenslange inspanning is.

4. Het vergroot je perspectief op het onmogelijke
Ik hou van het onmogelijke – het zien van het randje van wat je denkt waartoe je in staat bent en dan verder gaan dan dat.

Investeren in leren helpt je te beseffen dat het onmogelijke veel verder weg is dan je denkt. Het is zelfs mogelijk dat je nu niet eens 10% weet en kunt van wat mogelijk is. Door je grenzen te verleggen, nieuwe dingen te proberen en meer te leren over waartoe je in staat bent, verruim je je perspectief op het onmogelijke, leef je een voller leven en stel je je open voor steeds meer mogelijkheden in de toekomst.

5. Niemand kan het je afnemen
Je huis, je auto, je geld kan je afgenomen worden, maar niemand kan je kennis of je vermogen om nieuwe dingen te leren afpakken.

Als je tijd, energie en geld investeert in leren, besteed je het aan dat ene ding dat niemand je kan afnemen – jezelf.

In de leukste ondernemersclub van Nederland en België besteed ik mijn tijd aan jou. Deze maand werken we aan een Wereld Weggever.

Je krijgt namelijk deze maand mijn nieuwste cursus ‘In 30 Dagen een Wereld Weggever’ cadeau.

Dat doe ik vaak, mijn cursussen eerst aan Fanfactory leden geven, voor de cursus te koop is.

Je krijgt deze maand dus de primeur. Maar alleen als je vandaag nog lid wordt, want morgen sluiten de deuren van Fanfactory weer tot volgende maand.

Doe je mee? Het is een maandelijks lidmaatschap en je zit nergens aan vast.

Kijk gauw hier: https://www.fanfactor.nl/cursussen/fanfactory/

Fijne zondag!

liefs,

Anne

PS: Ook als je lid wordt van Fanfactory, doneer ik € 10,00 van jouw bestelling aan het Vergeten Kind. De stand is vandaag € 2190,00!
Je kunt ook natuurlijk nog steeds doneren. We gaan gewoon door, stapje voor stapje naar € 10.000,00 deze maand:

https://actie.hetvergetenkind.nl/actie/fanfactor-anne-raaymakers

PS2: Of lees mijn blogs over Het Vergeten kind op:
https://www.fanfactor.nl/blog/




Ik keek de diepte in


Ik stond op een hangbrug in Vancouver, Canada en keek de diepte in.

De brug deinde een beetje, want aan de overkant stapte iemand op de brug en kwam mijn kant op.

Als je wel eens op een ‘suspension bridge’ hebt gestaan weet je hoe dat voelt.

Je bent niet alleen op de brug. Dat voel je meteen.

Hoog boven een kolkende rivier en het oerwoud.

De brug deinde nog meer, begon zelfs vervaarlijk te schommelen, want er stapte nog iemand op de brug, een best wel zwaar type, zeg maar.

De brug is 140 meter lang.

140 meter smalle houtplankjes met een touw erlangs en de diepte eronder.

Dit was niet de eerste keer dat ik op een hangbrug stond. Ik zoek ze namelijk op.

Ik liep ook al eens over hangbruggen in Sumatra, Costa Rica, Bulgarije en Sri Lanka.

Ik heb namelijk geen hoogtevrees, noch dieptevrees.

Toch zit diep in onze genen een natuurlijke angst voor hoogte ingebakken.

En dat is wel handig ook, want hoogten zijn natuurlijk gevaarlijk en angst zorgt er voor dat we ons niet onnodig in gevaarlijke situaties begeven.

Helaas zorgt die ‘beschermende’ angst er ook voor dat we ons niet in situaties begeven die helemaal niet gevaarlijk zijn.

Als je als ondernemer een investering moet doen bijvoorbeeld. De meeste ondernemers hebben dan hoogtevrees.

Ze kijken neer in de diepte en denken dat ze moeten springen.

Maar springen is helemaal niet nodig.

Neem het obstakel stapje voor stapje, zoals ik op die hangbrug.

Kijk niet naar beneden maar vooruit.

Ga niet rennen want dan word je instabiel en gaat de brug slingeren.

Focus je op de overkant en ga!

Wat is het ergste dat er kan gebeuren?

Ik heb in mijn ondernemersleven (dit jaar 27 jaar) al vele spannende investeringen gedaan.

Ik zoek ze op, net als hangbruggen.

Investeringen in mezelf, in mijn bedrijf en in anderen.

Angst weerhoudt me er niet van nog steeds te investeren in projecten en mensen waarin ik geloof.

Moed is namelijk dat je bang bent en het toch doet.

Mijn cursussen zijn ook zo. Je hoeft niet te springen. Ik neem je stapje voor stapje mee naar het beste resultaat.

En ik ben ook altijd heel duidelijk en eerlijk over wat we samen kunnen bereiken.

In de leukste ondernemersclub van Nederland en België werk ik samen met jou. Deze maand werken we aan een Wereld Weggever.

Je krijgt namelijk deze maand mijn nieuwste cursus ‘In 30 Dagen een Wereld Weggever’ cadeau.

Dat doe ik vaak, mijn cursussen eerst aan Fanfactory leden geven, voor de cursus te koop is.

Je krijgt deze maand dus de primeur. Maar alleen als je vandaag nog lid wordt, want morgen sluiten de deuren van Fanfactory weer tot volgende maand.

Doe je mee? Het is een maandelijks lidmaatschap en je zit nergens aan vast.

Kijk gauw hier: https://www.fanfactor.nl/cursussen/fanfactory/

Fijne dag!

liefs,

Anne

PS: Ook als je lid wordt van Fanfactory, doneer ik € 10,00 van jouw bestelling aan het Vergeten Kind. De stand is vandaag € 1870,00!
Je kunt ook natuurlijk nog steeds doneren. We gaan gewoon door, stapje voor stapje naar € 10.000,00 deze maand:

https://actie.hetvergetenkind.nl/actie/fanfactor-anne-raaymakers

PS2: Of lees mijn blogs over Het Vergeten kind op:
https://www.fanfactor.nl/blog/




Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn dagelijkse coachingmail om jou als ondernemer onweerstaanbaar te maken.

Ik stuur je (bijna) dagelijks een ontboezeming, ervaring, idee, inspiratie of gewoon een leuke story.

error: Content is protected !!