Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn mails die jou als ondernemer weerbaar, sterk, veerkrachtig en onweerstaanbaar maken.

Je komt hiermee op mijn e-maillijst en je ontvangt (soms dagelijks) mijn e-mails. Zodra het je allemaal te veel wordt, kun je je met één klik uitschrijven.

Wat een top tekst Anne!

En zo mee eens.

Ik werd getriggerd door jouw titel want in alle gesprekken die ik heb met ondernemers hoor ik dit ook. Keep up the good work!

Marja

Lieve Anne, eigenlijk is wat jij doet ook een vorm van kunst.

Met je tomeloze energie en je stroom persoonlijk gerichte nieuwsbrieven met steeds weer relevante onderwerpen maak je mensen enthousiast om wat te leren waar ze beter van worden

Kenneth

Oh Anne, ik word zo blij van jou manier van communiceren! Het spreekt me helemaal aan.

Jenny

Hi Anne, wat een mooi moment om deze mail van jou te krijgen.
Deze opsteker had ik nodig, dank je!

Tessa

Hoi Anne, dank je wel voor je mail. Het was erg leuk om het in mijn inbox te zien verschijnen. Het helpt om vandaag de dag door te komen. Thanks

Brigitte

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Goedemorgen Anne,  weer zo'n inspirerende tekst van jou 😊.

De meeste mails die iemand mij dagelijks stuurt meld ik af of klik ik direct weg.

Maar die van jou niet.

Ik wordt altijd blij van het positivisme dat van jouw mail uit gaat.

Ron

Rood en groen is boerenfatsoen

Rood en groen is boerenfatsoen


Heeft iemand jou ooit een advies gegeven dat je je hele leven al klakkeloos opvolgt?

En heb je dat advies wel eens ooit bevraagd? Is het nog waar? Was het wel zo’n goed advies? Is er een andere mogelijkheid?

De meeste adviezen die we onbewust opvolgen komen uit onze jeugd.

Die adviezen zijn vaak gevormd door bepaalde, gevestigde regels.

Daarom heb je dat advies gekregen. Omdat het een algemeen bekende gevestigde regel is.

Een raar maar wel duidelijk voorbeeld is het kledingadvies van mijn moeder.

Mijn moeder keek altijd naar kleuren en de regels die rondom kleuren golden, destijds.

Als ik een rode broek aantrok met een groen shirt, was het advies om die kleuren niet te combineren, want (en nou komt de regel), ‘Rood en groen is boerenfatsoen’.

Het getuigde van een slechte smaak.

Geldt die regel nog steeds? Nee!

Is het dus nog steeds een goed advies? Nee!

Denk je dat ik ooit rood met groen in mijn outfit zal combineren?

Nee!

Zie je hoe dat door zo’n advies onze besluiten nog steeds beïnvloed worden?

Het was destijds een zinnige regel en dus een goed advies. Je kunt je afvragen of dat zo is, maar geloof me, in de jaren 60,70 was het echt not done om rood en groen te combineren.

Nu is dit geen zinnige regel meer en dus hoef ik ‘m niet meer op te volgen. Toch doe ik het onbewust, tenzij ik ‘m bewust bevraag.

Is dat zo? Klopt het nog steeds?

Deze filosofie kun je ook toepassen op het advies dat sommige ondernemers ooit hebben gekregen van een marketing- of social media expert.

Het advies dat je niet iedere dag iets op Facebook moet zetten, want dat is te veel en te vaak.

Of dat je 1 keer per week of twee weken een e-mail moet sturen naar je (toekomstige) klanten. Niet vaker, want dan val je ze lastig en bovendien wil je niet spammen.

Of dat iedere dag bloggen onzinnig, zo niet, onmogelijk is.

Is dat zo?

Ik ken een blogger die elke dag een gezondheidsblog plaatst, duizenden websitebezoekers per dag heeft en daarmee dagelijks tientallen e-books verkoopt à € 10,00.

Ik ken een restauranthoudster die elke dag iets op Facebook zet en daardoor haar restaurant elke avond vol heeft (nu even niet, maar hopelijk vanaf 1 juni weer. Ik duim voor je Donna).

Ik ken iemand die (bijna) elke dag een e-mail verstuurt aan jou en daar vele antwoorden op krijgt en tientallen verkopen en nieuw klanten.

Moet je dat advies van die marketing- of social media expert dus bevragen?

Ja!

Gelden die regels (zo ze al ooit gegolden hebben) nog steeds?

Nee!

En als er nu een stemmetje in jouw hoofd zegt: ‘Ja, maar voor mij wel……’ dan maak je nu klakkeloos besluiten aan de hand van regels die ooit voor je golden maar nu niet meer.

Point taken!

In deze crisistijd is juist het moment, de tijd om alle adviezen die ooit voor je golden te bevragen.

Is dit waar? Is er een andere mogelijkheid? Is een ander advies nu toepasselijker?

Het is juist het moment om je strategie, onvermogen of onwil te bevragen en dan te wijzigen.

Is er een nieuwe mogelijkheid? Ja! Wil je hulp? Join us:

365 Dagen Social Media Succes

liefs,

Anne




Jouw superpower


Je verbeelding is een zegen.

Je creativiteit is een superpower.

Wat je je voorstelt in je brein, kun je in de wereld creëren.

Het is een menselijke superkracht.

Kijk om je heen naar alle door de mens gemaakte creaties.

Ze zijn allemaal begonnen in de verbeelding.

Iemand heeft iets bedacht.

Toen creëerde hij het in het echt.

Zo gebruik je je verbeelding en je creativiteit goed.

Maar we gebruiken onze verbeelding vaak verkeerd.

We denken aan alle slechte dingen die kunnen gebeuren.

We denken aan dingen die verkeerd gaan.

En hoewel die dingen kunnen uitkomen, is het verbeelden ervan niet nuttig.

Denk aan je verbeelding als macht.

Het kan gebruikt worden voor goed of slecht.

Gebruik het met goede ideeën en dromen en doelen.

Geef het niet de tijd om je zorgen te maken of te piekeren.

Hou je verbeelding bezig met mogelijkheden.

Als ik aan het piekeren sla (en ja, dat doe ik ook), ga ik creëren.

Dan gebruik je je brein onmiddellijk op een andere manier.

Het helpt heel goed.

Ga breien, punniken, tuinieren, schrijven, koken of ga social media posts maken.

Ik gebruik mijn creativiteit natuurlijk het liefst voor mijn bedrijf.

Een van de dingen die er dit jaar weer aan zitten te komen is de Social Media Content Kalender updaten.

We zijn namelijk bezig met 2021 en als je de kalender in juni koopt krijg je heel 2020 én 2021 ingepland met posts, ideeën, creativiteit en inspiratie.

Maar het is pas klaar in juni, want het een hels karwei.

Daarom heb ik bedacht dat als je nu in de kalender investeert, dan krijg je meteen de 2020 versie toegestuurd én in juni automatisch de allernieuwste 2020 – 2021 update.

Je kunt dus al meteen aan de slag en je krijgt in juni ook de allernieuwste versie.

In de Social media Content Kalender vind je:

365 voorbeeldposts (en vanaf juni dus meer dan 575)
50 content ideeën
90 weekthema’s
25 maandthema’s
50 quotes
110 vragen voor meer interactiviteit
20 social media tips
alle schoolvakanties
alle feestdagen (ook de Belgische)
een heleboel inhaakideeën
hashtags
Bestel ‘m hier:  https://www.fanfactor.nl/de-social-media-kalender/

liefs,

Anne

PS1: Dus alleen als je de kalender NU bestelt krijg je de 2021 kalender er bij, voor dezelfde lage prijs van € 39.




Het is nooit zo slecht of.....

Het is nooit zo slecht of……


Ons moeder had altijd een hele reeks gezegdes achter de hand voor als ik in een persoonlijke crisis verkeerde.

‘Geen hand vol, maar een land vol’, als het weer eens uit was met een vriendje.

Of als ik dacht iets te kort te komen: ‘Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht’.

Pfffff.

Een van haar favorieten die mij echt boos maakte was: ‘Het is nooit zo slecht, of het is ergens goed voor’.

Als ik helemaal in de put zat.

Alsof dat me uit die dip kreeg!

Als je 12 of 15 bent zijn dat geen dingen die je wilt horen.

Ik vermoed dat mijn moeder ook zichzelf daar moed mee insprak, want ze had het niet gemakkelijk als full-time hoofdverpleegkundige met 6 kinderen.

Voor mij werkte het in ieder geval niet.

Of misschien had het tijd nodig, want in deze tijd denk ik er vaak aan.

Is het een liedje in mijn hoofd geworden.

Want zoals de meeste moeders had ze natuurlijk wel gelijk.

Ik snap dat het voor jou meestal moeilijk zal zijn om te bedenken waar deze Corona tijd dan in hemelsnaam goed voor kan zijn.

Het duurde ook even voor ik het kon opschrijven.

Maar het is er wel en ik weet zeker bij jou ook.

Laat het me eens weten, wat voor goeds dit alles jou gebracht heeft, ondanks omzetverlies, eenzaamheid, angst en aan banden gelegd worden.

En vandaag krijg je van mij een ‘wijsheid’:

‘Het woord crisis wordt in het Chinees met twee karakters geschreven. Het ene staat voor gevaar, het andere voor mogelijkheden’.

En ja, ook die mogelijkheden zijn er.

En dan nog een laatste en dan hou ik op met de wijsneus uithangen:

‘Met een crisis is het net als met de liefde – zolang je erover blijft praten gebeurt er niets’.

Dus wat denk je?

Gaan we er iets aan doen?

Zullen we samen in beweging komen en blijven?

Om je te helpen heb ik een nieuw programma ontwikkeld:

365 Dagen Social Media Succes.

Nee, het is geen cursus, geen lessen, geen uitleg over hoe Facebook of Insta werkt.

Het is anders dan alle 365 Dagen Programma’s die ik tot nu toe heb ontwikkeld (7 stuks maar liefst!).

365 Dagen Social Media Succes is elke dag een motivatiemomentje.

Als je mij voorbij ziet komen dan weet je het.

‘Ik kom in beweging’.

‘Kom op, ik kan dit!’

365 Dagen Social Media succes is iets wat jij nodig hebt, maar ik ook!

Ik heb 365 Dagen Social Media Succes ontwikkeld voor de ondernemers die het gaan redden.

We gaan samen de komende 365 Dagen actief communiceren op social media.

Zodat jouw klanten en volgers je niet vergeten.

Kom onder die steen vandaan!

Kom op, we gaan het samen doen!

Meld je snel aan, want je kunt morgen beginnen.

Kijk hier voor meer informatie over 365 Dagen Social Media succes:

365 Dagen Social Media Succes

liefs,

Anne




Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn dagelijkse coachingmail om jou als ondernemer onweerstaanbaar te maken.

Ik stuur je (bijna) dagelijks een ontboezeming, ervaring, idee, inspiratie of gewoon een leuke story.