fbpx

Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn mails die jou als ondernemer weerbaar, sterk, veerkrachtig en onweerstaanbaar maken.

Je komt hiermee op mijn e-maillijst en je ontvangt (soms dagelijks) mijn e-mails. Zodra het je allemaal te veel wordt, kun je je met één klik uitschrijven.

  • Je voornaam

Wat een top tekst Anne!

En zo mee eens.

Ik werd getriggerd door jouw titel want in alle gesprekken die ik heb met ondernemers hoor ik dit ook. Keep up the good work!

Marja

Lieve Anne, eigenlijk is wat jij doet ook een vorm van kunst.

Met je tomeloze energie en je stroom persoonlijk gerichte nieuwsbrieven met steeds weer relevante onderwerpen maak je mensen enthousiast om wat te leren waar ze beter van worden

Kenneth

Oh Anne, ik word zo blij van jou manier van communiceren! Het spreekt me helemaal aan.

Jenny

Hi Anne, wat een mooi moment om deze mail van jou te krijgen.
Deze opsteker had ik nodig, dank je!

Tessa

Hoi Anne, dank je wel voor je mail. Het was erg leuk om het in mijn inbox te zien verschijnen. Het helpt om vandaag de dag door te komen. Thanks

Brigitte

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Goedemorgen Anne,  weer zo'n inspirerende tekst van jou 😊.

De meeste mails die iemand mij dagelijks stuurt meld ik af of klik ik direct weg.

Maar die van jou niet.

Ik wordt altijd blij van het positivisme dat van jouw mail uit gaat.

Ron

Verander je toekomst!


Wat mensen uitzonderlijk maakt, is ons vermogen een andere toekomst te creëren‘.

Ook jij kunt dit.

Vanaf vandaag gaan we het een paar dagen hebben over geschenken aan je zelf. En ik ga hierover op een heel persoonlijke manier met je praten en ik ga het je ook te leren.

Hoe je jezelf cadeautjes kunt geven.

Cadeautjes die je tevredener, slimmer en succesvoller maken.

Dus deze e-mails gaan over het idee van je toekomst bepalen door een relatie te ontwikkelen met je toekomstige zelf.

Een opmerkelijk concept dat ik zelf dagelijks toepas.

Ik ga je de komende dagen ook wat huiswerk geven, dat ongeveer een half uur tot een uur in beslag neemt. Als je niet bereid bent dit ‘werk’ te doen, mag je nu stoppen met lezen.

Als je bereid bent de komende dagen tijd te besteden aan jouw toekomstige succes, dan ben ik daar blij om. Welkom!

Dit concept is een middel om je leven volledig te veranderen. Laat ik dus beginnen met uitleggen wat het is.

Jouw toekomstige zelf is jezelf over vijf minuten, morgen, over vijf jaar, 10 jaar vanaf nu, 25 jaar vanaf nu, 30 jaar vanaf nu.

Als je denkt over je toekomstige zelf, bouw je een relatie met je toekomstige zelf op.

Iedereen denkt aan zijn toekomst met zichzelf er automatisch in. Dat is niet asociaal, niet egoïstisch, niet raar, zo denken we nu eenmaal.

Heel praktisch voorbeeld: ik denk aan mijn toekomst. Ik denk er aan geld te sparen voor de toekomst en wat ik in de toekomst ga doen en om mijn huis af te betalen in de toekomst.

Je denkt dus steeds na over je toekomstige zelf.

Als je je dus je toekomst verbeeldt, dan is dat altijd een beeld met jou erin. Ben je het met me eens?

Dit is een heel praktisch iets dat ieder mens doet als we plannen maken voor onze toekomst.

Sommigen van ons doen het meer dan anderen. Maar we doen het allemaal. We denken allemaal na over onze toekomst.

Dus je kunt maar beter een goede relatie hebben met je toekomstige zelf.

Toch?

Ik praat in deze e-mails veel over hoe je over jezelf denkt.

Hoe je over jezelf denkt, bepaalt hoe je je voelt over jezelf en hoe je je in het algemeen voelt.

En hoe je je je voelt, bepaalt wat je doet.

Dat is het hele concept van dit denkmodel.

Je snapt er nog niks van? Ik begrijp het.

Ik zal je wat voorbeelden én wat werk geven om jouw leven, jouw toekomst te gaan veranderen.

Het werk is om je te helpen de weg te veranderen…

Veel mensen denken niet aan zichzelf op een erg positieve manier en ik heb het plan dat ik dat met dit werk kan helpen dat te veranderen.

Wat je over jezelf denkt veranderen is dus wat we gaan doen.

En dan beginnen we met denken over je toekomstige zelf.

Dat is namelijk veel gemakkelijker.

Dus wat ik wil is dat je nadenkt over de relatie die je hebt met je toekomstige zelf.

En ik wil dat je je haar of hem als ‘iemand’ voorstelt.

We gaan jou gebruiken als een soort van gelijkenis van jezelf.

We gaan jezelf scheiden van je toekomstige zelf, zodat het gemakkelijker is om over die relatie te kunnen praten.

(blijf bij me!)

Een van de opdrachten die ik vaak geef aan mijn klanten is een brief aan je toekomstige zelf schrijven.

Dat is best een moeilijke opdracht, weet ik uit ervaring, dus je hoeft dit vandaag (nog) niet te doen.

Het is veel gemakkelijker een brief te schrijven aan jezelf in je verleden. Bijna iedereen kan dat.

De meeste mensen voelen zich op hun gemak en vertrouwd in het schrijven van een brief aan hun 17-jarige zelf en hen te vertellen wat ze moesten doen… hadden moeten doen, of niet doen.

Zoals niet uitgaan met die vent, niet naar dat feestje gaan, niet trouwen met die kerel, doe dat ding niet, laat je niet arresteren, wat het ook is wat er ook gebeurd is in jouw verleden.

We zijn vrij goed in het geven van advies aan onszelf uit het verleden.

Dus dit is de opwarmingsoefening. Schrijf een brief naar je je 17-jarige zelf, of 23-jarige zelf of welke leeftijd dan ook.

Je hoeft dit huiswerk niet in te leveren, bij niemand, alleen bij jezelf.

Je MAG het wel inleveren. Ik beloof je dat ik altijd alle e-mails lees. Echt waar.

Ik beloof niet dat ik alle e-mails beantwoord.

Maar ik ben wel geïnteresseerd in jou, in jou als persoon, je bedrijf, je succes en je toekomst.

Dus! Wat ga je doen? Schrijf een brief aan jezelf in het verleden. Tien zinnen of tien kantjes, alles is goed.

Doe het vandaag! Dit is het beste moment om te starten met het veranderen van je toekomst.

En je hoeft dit niet alleen te doen.

Ik ben er voor je.

Go for it!

liefs,

Anne




Queen, we are the champions

We are the champions


Gisterenavond vroeg mijn jongste zoon Raymond me mee naar de film.

‘Mam, Queen dat is toch uit jouw tijd, hè?’

Lief he 🙂

Eerst had hij een lekkere curry voor me gekookt. Dat kan ie als de beste. Dat heeft ie geleerd in India, toen hij daar een tijdje woonde.

Ik ben hem destijds in India gaan bezoeken en mèn, wat kun je daar lekker eten! Na mijn rondreis door India en Sri Lanka hebben we samen afgesloten met een weekje Malediven.Een week hangmatten met je zoon.

Heel inspirerend hoor.

Ik zal mijn hangmatmarketing ideeën nog wel eens met je delen.

Nu terug naar de bioscoop en Bohemian Rhapsody.

Geweldige film! Echt een aanrader, ook als het ‘niet uit jouw tijd is’.

Raymond is 30 en hij vond ‘m ook prachtig.

Het zette me ook aan het denken.

Waarom zingt iedereen ook nu nog liedjes van Queen mee (We are the champions…) en niet van Sweet of Mud of The Doobie Brothers, die toch ook in ‘mijn tijd’ geweldig populair waren.

Waarom wordt er een een film gemaakt over Queen en waarom wordt The White Album van The Beatles in 20198 weer een hit?

You tell me!

Wie zal over 20 jaar nog veel weemoed luistern naar Beyoncé of JayZ? Het kan best hoor, maar ik vraag het me wel af.

Ik weet het al heel lang en zag het gisteren weer in de film terug.

Queen gaf de mensen een gevoel dat ze nooit meer vergaten. En dat doen ze nog en zullen ze nog jaren doen.

Raymond zei: ‘Mam, ik wist niet eens dat ‘We are the champions’ van Queen was, maar we zingen het altijd bij een voetbalwedstrijd.

Queen leeft voort, door het gevoel wat ze hun fans gaven.

Luister voor de lol eens naar het nummer ‘We will rock you….!’ op Spotify. Een geluid van miljoenen fans klinkt door in dat nummer.

Het hele nummer is het gestamp en geklap van de menigte fans.

Zij gaven hun fans het podium! Zij gaven hun fans het gevoel deel uit te maken van hun succes.

Iedere band of artiest kan een kunstje of een nummer doen op het podium, maar Queen deed dit samen met hun fans.

Goud!

Hoe kun jij jouw fans, jouw publiek, jouw toekomstige klanten het gevoel geven dat zij de ‘champions’ zijn? Als je dat kunt ben je een topondernemer!

Laat het me weten in een antwoord: Hoe kun jij jouw fans het podium geven? Wat is daar voor nodig?

Elk idee is goed. Niks is gek.

Ik kijk uit naar je antwoord en beloof dat ik ze allemaal zal lezen.

liefs,

Anne




Ik moet plassuuuuuuh!


Ik heb al jaren een abonnement op de Efteling. Mijn lievelingsattractie in de Efteling is de Bob. De kleinkinderen weten dat.

Dat gaat zo: We lopen de Eftelinglaan in, na de kinderen weggetrokken te hebben bij de Efteldingenshop en komen als een van de eerste attracties de Bob tegen.

Dan roep ik “Ik wil in de Bob!” en dan sputteren de kinderen tegen. “Neehee oma, de Bob is saaaaaai!”.

Ik vind de Bob niet saai. Ik vind hem precies spannend genoeg (ik ga voor geen goud in de Baron) en bij de Bob is het zelden druk.

We weten allemaal dat we uiteindelijk in de rij voor de Bob uitkomen en we weten ook dat als we op het bovenste punt van de rit zijn, met uitzicht in de diepte, ik heel hard roep: “Ik moet plassuuuuuuh!”.

En dat iedereen dan in een deuk ligt. De kinderen in ieder geval. En ik.

Een keer riep ik het niet en vroeg oudste beneden aan me ‘Oma, moesjenieplassen?”.

Ik hou van de Bob.

Daarom was ik geschokt te lezen in het blad ‘Vrienden van de Efteling’ dat de Bob er mee stopt.

Waarom?! Dacht ik. Maar ik wist het antwoord al. De Bob is niet zo populair meer. Daarom is het er meestal ook niet zo druk.

Wie heeft dat nou weer bedacht, dat de Bob stopt, dat ie weg moet. Plaats moet maken voor iets spectaculairs waarschijnlijk.

Ik weet wie het bedacht hebben. De medewerkers van de Efteling. Want die worden daarin betrokken. Bij alles wat in de Efteling gebeurt.

Een team heeft ook geen teamleider of manager. Nee, zij komen iedere ochtend samen zonder baas en bespreken dan wat zij die dag kunnen doen om de Efteling beter te maken.

Geweldig toch?

In welk bedrijf vind je dat? Dat de medewerkers, van de kassajufrouw tot de suikerspinverkoper meedenkt met de marketing, kwaliteitsmanagement en gasttevredenheid.

Ik ben er van overtuigd dat dat een bedrijf veel goed zal doen. Op alle fronten.

De Inspiratiemanager van de Efteling vertelde me van die teams. Mooie titel voor een functie, hè?: Inspiratiemanager.

Zou ie altijd inspiratie hebben? Nooit eens een volledig blanco brein hebben, zoals ik? Ik geloof er niks van.

Inspiratie is ‘een opgejaagde toestand’ stond in het cryptogram dat ik laatst oploste in een puzzelboekje. Ik maak namelijk soms wel eens woordpuzzels als ik geen inspiratie heb, dat helpt.

Het woord wat ik zocht was ‘gedrevenheid’. Snap je hem? Inspiratie is een opgejaagde toestand……

Inspiratie, gedrevenheid, motivatie. Allemaal nodig in jouw bedrijf. En zeker als het over marketing gaat.

Soms ook een uitdaging. Ik begrijp dat heel goed.




Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn dagelijkse coachingmail om jou als ondernemer onweerstaanbaar te maken.

Ik stuur je (bijna) dagelijks een ontboezeming, ervaring, idee, inspiratie of gewoon een leuke story.