fbpx

Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn mails die jou als ondernemer weerbaar, sterk, veerkrachtig en onweerstaanbaar maken.

Je komt hiermee op mijn e-maillijst en je ontvangt (soms dagelijks) mijn e-mails. Zodra het je allemaal te veel wordt, kun je je met één klik uitschrijven.

  • Je voornaam

Wat een top tekst Anne!

En zo mee eens.

Ik werd getriggerd door jouw titel want in alle gesprekken die ik heb met ondernemers hoor ik dit ook. Keep up the good work!

Marja

Lieve Anne, eigenlijk is wat jij doet ook een vorm van kunst.

Met je tomeloze energie en je stroom persoonlijk gerichte nieuwsbrieven met steeds weer relevante onderwerpen maak je mensen enthousiast om wat te leren waar ze beter van worden

Kenneth

Oh Anne, ik word zo blij van jou manier van communiceren! Het spreekt me helemaal aan.

Jenny

Hi Anne, wat een mooi moment om deze mail van jou te krijgen.
Deze opsteker had ik nodig, dank je!

Tessa

Hoi Anne, dank je wel voor je mail. Het was erg leuk om het in mijn inbox te zien verschijnen. Het helpt om vandaag de dag door te komen. Thanks

Brigitte

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Lieve Anne, dank je wel voor je mooie e-mail! Dat heeft iedereen nodig, toch?

Irma

Goedemorgen Anne,  weer zo'n inspirerende tekst van jou 😊.

De meeste mails die iemand mij dagelijks stuurt meld ik af of klik ik direct weg.

Maar die van jou niet.

Ik wordt altijd blij van het positivisme dat van jouw mail uit gaat.

Ron

Kafka en de pop


In de jaren voor haar dood in 1952 vertelde Dora Robert over de herinneringen die zij had aan haar relatie met Franz Kafka.

In deze herinneringen vertelde zij over de pop en het meisje in het park.

“Toen we in Berlijn waren, ging Kafka vaak naar het Steglitzer Park. Ik vergezelde hem soms.

Op een dag ontmoetten we een klein meisje dat huilde en behoorlijk overstuur was. We spraken het meisje aan.

Franz vroeg haar waarom ze huilde en het meisje vertelde dat ze haar pop kwijt was.

Hij verzon onmiddellijk een plausibel verhaal om deze verdwijning te verklaren: “Je pop is gewoon op reis gegaan, ik weet het, ze stuurde me een brief.”

Het kleine meisje keek hem met betraande ogen achterdochtig aan: “Heb je de brief bij je?”

“Nee, ik heb hem thuis laten liggen, maar ik zal hem morgen naar je toe brengen.” zei Kafka.

Het nieuwsgierige meisje was haar verdriet al half vergeten, en Franz ging onmiddellijk naar huis om de brief te schrijven.

Hij ging aan de slag met alle ernst alsof het ging om het maken van een project. Hij verkeerde altijd in dezelfde gespannen toestand, zodra hij aan zijn bureau zat, of hij nu een roman, een brief of een ansichtkaart schreef.

Het was trouwens echt werk, even belangrijk als al het andere, want het kind moest koste wat kost voor teleurstelling worden behoed en getroost worden.

De leugen moest dus door de waarheid van de fictie in waarheid worden omgezet.

De volgende dag bracht hij de brief naar het kleine meisje dat in het park op hem wachtte.

Omdat het kleine meisje niet kon lezen, las hij haar de brief hardop voor.

Daarin legde de pop uit dat ze op reis was gegaan omdat ze verlangde naar verandering.

Ze beloofde elke dag te schrijven en Kafka schreef inderdaad elke dag een brief, waarin hij steeds verslag deed van nieuwe avonturen van de pop.

Na een paar dagen was het kind het werkelijke verlies van haar pop vergeten en dacht het alleen aan de verhalen die haar ter vervanging waren aangeboden.

Kafka ging elke dag naar het park en trof daar het meisje. Hij las haar steeds de brief van die dag voor.

Hij schreef elke zin van de brieven zo gedetailleerd en met zo’n humoristische precisie dat de situatie van de pop volledig tastbaar werd: de pop was gegroeid, naar school gegaan, had andere mensen ontmoet.

Ze bleef het kind verzekeren van haar liefde, maar zinspeelde op de complicaties van haar leven, op andere taken en andere interesses die haar niet toelieten nu terug te komen van haar reis.

Het spel duurde minstens drie weken.

Franz werd wel ongerust bij de gedachte hoe hij dit spel moest beëindigen.

Want dat er ooit een einde aan de brieven en het spel moest komen was wel duidelijk.

Het einde zou een echte troost moeten zijn voor het verlies van de pop.

Hij zocht lang naar een oplossing en besloot uiteindelijk de pop te laten trouwen.

Hij beschreef eerst de bruidegom, het verlovingsfeest, de huwelijksvoorbereidingen en daarna tot in detail het huis van het pasgetrouwde stel.

Hij bereidde het meisje er al een beetje op voor dat de pop waarschijnlijk niet terug zou komen.

“Misschien zullen we in de toekomst niet herenigd kunnen worden.”

Franz had het kleine meisje getroost door middel van kunst, met het meest effectieve middel dat hij persoonlijk tot zijn beschikking had om orde in de wereld te brengen.

‘Tenslotte kocht hij ook een nieuwe pop voor het meisje en bracht hem naar het park.

Toen ze teleurgesteld zei dat dit haar pop niet was en in de verste verte niet op haar verloren pop leek, verklaarde Franz dat door te zeggen dat tijdens alle ervaringen in verre landen de pop veranderd was.”

Wat een mooi verhaal, hè? Persoonlijk vind ik het idee dat Franz Kafka dat wat in zijn vermogen lag, zijn kunst, gebruikte om de wereld te verbeteren, een prachtige gedachte.

Iedereen heeft verhalen in zich. Ze liggen op straat. Ook in jouw bedrijf.

En verhalen verkopen!

Daarom heb ik de cursus ‘In 30 Dagen Impact met Story E-mails’ gemaakt. Geen saaie theorie, maar praktische stappen, concrete voorbeelden, mijn beste tips én een flinke dosis fun.

Want als jouw e-mails nu geen verkopen opleveren en je best wel klaar mee bent… dan is dit dus jouw shortcut.

Klik hier voor de cursus als je klaar bent om impact te maken met je mails (zonder dat je er eerst drie uur gefrustreerd voor hoeft te zitten).

Liever leren in flow, dan blijven stoeien in je eentje, toch?

Deze week heb ik een tijdelijke LENTEACTIE korting op deze cursus.

Gebruik de actiecode LENTE30 en krijg € 30,00 korting. Alleen deze week, geldig tot en met dit weekend.

Laten we samen zorgen dat jouw e-mails niet vergeten worden in de overvolle inboxen van deze wereld.

Liefs,

Anne

PS: Je hoeft het niet alleen te doen om te groeien. Geef jezelf 30 dagen en je story e-mails gaan nooit meer onopgemerkt de inbox in.

PS2: Ik heb vast 1200 (!) onderwerpen voor je bedacht. Die krijg je van mij, als bonus. Toepasbaar voor ieder vak en bedrijf. Zodat je onmiddellijk inspiratie krijgt voor jouw e-mails.

PS3: En een extra soeperdoeper tweede bonus: een storymachine waarmee ik alle verhalen die je in je hebt gegarandeerd opdiep.

PS4: Meld je nu snel aan, want de actiekorting is alleen deze week:
https://www.fanfactor.nl/cursussen/in-30-dagen-impact-met-story-emails-cursus/




Roeptoeter jij?


Heel veel ondernemers roepen tegen hun toekomstige klanten.

Werkt voor geen meter.

Geen enkele klant voelt zich aangesproken als je roeptoetert.

Fluisteren werkt wel. En je klanten rustig naar je toe trekken.

In de nieuwe masterclass ‘De Klantenfluisteraar Methode’ ga ik je dat uitleggen.

Ik ga het hebben over ‘reverse engineering’. Ik noem dat ‘andersom ontwikkelen’.

Dat is een techniek die helpt om precies dàt te doen wat jouw klanten willen en nodig hebben.

Ook de deelfactor voor content die mensen gaan delen en de actiefactor zijn belangrijk; hoe kun je mensen in actie zetten na het aanvragen van jouw weggever.

En ken je de positieve verwachtingstheorie? Ik leg het je allemaal uit in twee lesvideo’s.

  1. Hoe gratis content je aanbod ondersteunt
  2. Je klantenmagneet ontwerpen en maken

En nu tijdelijk geen € 19,00 maar voor slechts €14!

Je krijgt er ook alle lesdocumenten, mp3’s, werkbladen en templates bij:

1. Werkblad 10 problemen en 10 onderwerpen
2. Content creatie checklist
3. De sheets van ‘Hoe gratis content je aanbod ondersteunt’
4. De sheets van ‘Je klantenmagneet ontwerpen en maken’
5. Inspiratie als je een checklist wilt maken
6. Allerlei vormen van klantenmagneten
7. Ideeën voor klantenmagneten
8. MP3 Hoe gratis content je aanbod ondersteunt
9. MP3 Je klantenmagneet ontwerpen en maken

Dit is een eenmalige kans om meer klanten te krijgen die precies bij jou passen (en jij bij hen), zonder ingewikkelde marketingtrucs.

Claim je plek nu voordat de prijs omhoog gaat:
https://checkout.fanfactorshop.com/checkout/masterclass-de-klantenfluisteraar-methode

Ik zie je in de masterclass ‘De Klantenfluisteraar Methode’.

Liefs,
Anne

P.S. Dit is geen theorie, maar een bewezen aanpak die echt werkt. Doe je mee? Schrijf je nu in voor slechts €14!

P.S2: Het voelt misschien spannend, maar ik beloof je: zodra je er voor gaat, wil je meer. Laat me je helpen om meer klanten te krijgen die precies bij jou passen (en jij bij hen). Meld je aan: Klik hier.

https://checkout.fanfactorshop.com/checkout/masterclass-de-klantenfluisteraar-methode

P.S. 3: Na aankoop vind je de masterclass in de ledenomgeving, waar hij levenslang voor je beschikbaar is, zodat je hem altijd terug kunt kijken.




Ondernemen is als een marathon lopen


Als je al een tijdje een eigen bedrijf runt, weet je het vast wel: ondernemen is geen sprint, maar een lange marathon. En wat voor één! Het parcours verandert ook nog eens voortdurend.

Stel je een marathonloper voor die zich voorbereidt op een lekker vlakke route. Maar op de dag van de wedstrijd ontdekt hij dat er ineens heuvels, modderige paden en zelfs wat obstakels zijn toegevoegd. Dan is hij natuurlijk in het nadeel tegenover de lopers die op alles voorbereid waren, toch?

In de online wereld gebeurt precies hetzelfde. Jouw vermogen om te leren en je aan te passen aan nieuwe situaties is echt cruciaal om succesvol te zijn.

Daarom wil ik het even hebben over iets wat ons werkveld compleet verandert: kunstmatige intelligentie (AI).

AI is niet zomaar een hype; het is een soort sneltrein die razendsnel door de technologische wereld raast. En in plaats van te zuchten en te denken: “Weer iets nieuws om te leren!”, kun je AI maar beter omarmen als je nieuwe beste vriend.

Met AI aan je zijde kun je je bedrijf echt naar een hoger niveau tillen. Het gaat allemaal om flexibel blijven, bijleren en jezelf telkens weer aanpassen.

En geloof me, met de juiste tools kun je dingen doen die je klanten en je bedrijf gouden bergen opleveren.

Daarom heb ik mijn cursus ‘In 30 Dagen ChatGPT Genius’ ontwikkeld. Ik help je niet alleen de sprinter, maar ook de marathonloper in jou te zijn. Klaar voor de start?

Je krijgt tijdelijk een actiekorting van maar liefst € 20,00 op de toch al lage prijs.

Gebruik daarvoor de kortingscode: NUACTIE20

Je investering van slechts € 75 heb je er in no time uit, want je bedrijf gaat met ChatGPT gegarandeerd groeien. (meer…)




Elke dag een mail van Anne

Abonneer je op mijn dagelijkse coachingmail om jou als ondernemer onweerstaanbaar te maken.

Ik stuur je (bijna) dagelijks een ontboezeming, ervaring, idee, inspiratie of gewoon een leuke story.